November 19, 2007

الحقيقة


أحساس مؤلم أوى لما تحس ان الدنيا ماشية و الناس كلها ماشية معاها و انت الوحيد الى واقف مع انك كنت سابق كل الناس دى

و تقف فجاءة تبص وراك متلقيش اى حد من الى تعرفهم و نلاقى تفسك عشان بقيت فى الديل متطر انك تتعرف على ناس اقل منك لان الى تعرفهم سبقوك

و ترجع تكلم حد من الى فوق يكلموك ذى ما كان طول عمرهم بيكلموك و تعد طول المكلمة مش عارف هى بتوجة الكلام ليك ولا لشبح جاى من الماضى البعيد و مع شوية تركيز تتفاجاء ان الكلام فعلا ليك هما لية لسا بيكلمونى كدة هما ميعرفوش اخبارى الجديدة مع انى حاسة ان العالم كلة بيصرخ بالحقيقة

هى فين الحقيقة

لما تحس انك الوحيد الى عارف الحقيقة و العالم كلة مش عايز يصدقها

مين الى كان يصدق ان الى كان فى المقدمة فجاءة يبقى بعييد اوى اوى

و تفضل تضغط على نفسك و تحاول تشد يمكن تلحق او حد يمدلك ادية بس ترجع تقف تانى اصل بجد مينفعش انت مش انت ولا رجليك عارفة تشيلك و تساعدك

و يرجعو تانى يكلموك و ينفخوك

لغاية ما تيجى لحظة تصرخ فيها و تقول سبونى بقى انتو بتزودو احساسى بالعجز لا انا الى كنتو تعرفوة ولا انتم الى كنت اعرفكم

سبونى ادخل فى قوقعتى هى ادرى بحالى و محتويانى و عارفة حقيقتى و حجمى

انا بجد تعبت و قررت انى اقول الحقيقة الى لازم الكل يعرفها منغير ما أفكر مين هيقراء و مين هيقول اية هقول الى انا عايزاة لانى عايزة اقول و لانى انا بقيت كدة

مع احترامى للجميع انا بقيت كدة

4 comments:

simple girl.. ..simple dream said...

مبروك المدونة الجديدة وانا سعيدة انى اول تعليق عندك
انا احب اتكلم عن الموضوع اللى انت كاتبة عنه لان يا بنتى هو دة حالى دلوقتى بالظبط
فعلا لما قولتى انى كنت فى المقدمة بس كل الناس سبقونى وبئيت انا فى الديل
هو دة حالى بالملى
انا بس اتمنى ان ربنا يساعدنا نعدى من المحنة دى ونرجع فى المقدمة تانى

يقول أنى امرأة said...

و انا كمان سعيدة جدا انك تكونى اول حد رد على المدونة
للاسف الحالة دى بقت كتيرة اوى
ربنا يعدينا منها و يستخدمنا ولا يستبدلنا
تحياتى

أندلس said...

دة أول موضوع كتبيتيه في مدونتك فلازم أوقل لك مبروك مع أنه مش أول موضوع أرد فيه

فاجئتيني بمستوى كتابتك فعلا..
مفاجأة حلوة جدا
وفاجئتيني بمدونتك كلها مفاجأة احلى

ميزة المدونات فعلا انك تتكلم براحتك
لو لقيت نفسك في أي مرحلة مش بتقولي اللي انت عاوزة تقوليه بالضبط
أو عاملة حساب لأي حد
اقفليها وبطلي كتابة
دي صفحتك الشخصية
يعني انت هنا
ب ر ا ح ت ك

تحياتي

يقول أنى امرأة said...

اندلس
حسيت من تعليقاتك على كتابتى اد اية كان رائيك في المستوى
انا اة الاملاء ضايعة بس احسب انى بعرف اكتب على الاقل جمل مفهومة و خصوصا لو الواحد بيعبر على الى جواة فى اغلب الاوقات الكلام بيطلع لوحدة

وعد انى لو حسيت بأى قلق هقفلها