February 18, 2008

عيد زواجنا الثانى


عدت سنتين
سنتين و انا و انت مع بعض
سنتين بنام فيهم اخر الليل جوا حضنك
سنتين كل ما احس ان الدنيا مديانى ظهرها ابص ألقيك فتحلى ذراعك و ما بنهم كل الدنيا
سنتين و انت حبيبى و أبويا و صحبي قبل ما تكون زوجي
مرت سنتين و ربنا اهدانى فيهم هدية جميلة حتة منك عشان كل ما ابصلو أشوفك ادامى حتى لو انت مش موجود
مرت سنتين و كل لحظة بكتشف فيك حاجة جديدة و جميلة
مرت سنتين حتى لحظات الزعل فيها كانت حلوة عشان بعدها بعرف انت بتحبنى اد اية
مرت سنتين سعات كنا بنزعل من بعض بس بعد السنتين دول بعترف انى دايما ببقى السبب
مرت سنتين و حاسنة انى لسا زى ما انا مبكبرش لسا البنوتة الى شفتك اول مرة فى امتحنات اخر سنة فى الكلية
مرت سنتين حاسة انى عايشة فيهم قصة حب خيالية رغم صعوبة الحياة و كتر المسؤلية بس حاسة انك صحبى و ان الى بينا حاجة سر محدش يعرفها غيرنا
حاسة انى نفسى اخدك و نهرب بعيد
مرت سنتين خفت تنقلب بينا الايام و تكون حياة زوجية روتينية
بس الحياة يا حبيبى معاك مختلفة حاسة انى كسبت اللعبة و حليت اللغز
انا الوحيدة الى عرفاك كويس انا الوحيدة الى فكيت الشفرة
الناس كلها شيفينك بعيونهم هما و محدش فيهم شيفك بعيونى
حبيت في يوم زوجنا لا يوم ميلادنا انى اعمل نفس التفاصيل الى حصلت من سنتين
بس الفرق ان المرة دى معانا فرد ثالث مكنش فاهم فية اية بس كان عمال يضحك اوى اوى اكنة عارف ان النهردة فية فرح
لبست ابيض
و مليت البيت شموع
البالونات في كل مكان
و نفس ريحة المكان الى مش برشها غير مرة واحدة كل سنة عشان تبقى الريحة دى مميزة اوى لينا احنا الاتنين
نفس الموسيقى الهادية
اول ما دخلت البيت و مسكت أديا
افتكرت لما دخلنا من سنتين و كنت شايلنى و فضلت شيلنى كتير
و اذاى لما حبو يعملو فينا حركة و فتحو باب الشقة مرة واحدة رحت رمينى ع الارض _ مش هنسا شكل وشك لما اتخضيت
حاسة بنفس الفرح و القلق
حاسة بنفس الكسوف
دخلت بردو الاوضة اغير هدومى و انا جوايا الف إحساس
تمام ذى من سنتين






كل مرة في كل لمسة بحس انى معاك لأول مرة
و اخر الليل نمت في حضنك
كانى طول عمرة بنام في حضنك
من سنتين لما ختنى في حضنك لاول مرة حسيت انى أخيرا رجعت مكاني و بعد مدة قلتلى انا حاسس ان صورة وشك أطبعت على صدري

عمري ما حسيت بملل او ان اى حاجة ما بينا بقت متكررة
دايما بحس انى لسا عروسة و انى علطول بحبك

عديت سنتين
أحلى سنتين
لأحلى حبيبين
و صباحية مباركة

2 comments:

Anonymous said...

يارب كل يوم يبقي أحلي يوم في حياتكوا:)

جسر الى الحياة said...

ربنا يجعل ايامك كلها سعادةويدوم حبكم للابد